5
min

Ārpakalpojuma grāmatvedība gada nogalē: kad ir īstais brīdis pāriet pie profesionāļa

Autors
Jānis Mirķis
Publicēts
21/10/2025

Gada beigas ir intensīvs laiks daudziem uzņēmējiem — jānoslēdz projekti, jāsakārto rēķini un jāsagatavo gada pārskats. Šajā periodā mēs bieži dzirdam jautājumu: vai mūsu grāmatvedība ir pilnībā gatava gada noslēgumam bez stresa un liekiem pārsteigumiem?

Ja atbilde nav pārliecinoša, iespējams, ir pienācis īstais brīdis apsvērt profesionālu ārpakalpojuma grāmatvedību.

Kāpēc gada nogale ir piemērots brīdis pārmaiņām

Daudzi uzņēmēji uzskata, ka grāmatvedības maiņa gada beigās ir sarežģīta, taču patiesībā tieši šis periods ir ļoti piemērots, lai ieviestu uzlabojumus.
Lūk, kāpēc:

  1. Dabisks atskaites punkts. Ar decembra bilanci noslēdzas viens finanšu cikls — jauno gadu var sākt ar sakārtotiem datiem un drošu atbalstu.
  2. Iespēja novērst kļūdas. Mēs palīdzam izvērtēt iepriekšējos datus un savlaicīgi sakārtot visu, kas varētu radīt problēmas gada pārskatā.
  3. Mazāk stresa jaunajā gadā. Sakārtota grāmatvedība nozīmē raitāku gada pārskata sagatavošanu un mierīgu gada noslēgumu.

Kad pienācis laiks mainīt pieeju grāmatvedībai

Ir dažas pazīmes, kas liecina, ka esošais risinājums vairs nav efektīvs:

  • Kavēti rēķini un atskaites. Ja termiņi tiek nokavēti, rodas risks gan sodam, gan neskaidrībām ar VID.
  • Trūkst pārskatāmības. Ja nav skaidrs, kāda ir uzņēmuma finanšu situācija, kļūst grūti plānot nākamos soļus.
  • Nav pietiekamas komunikācijas. Mēs uzskatām, ka sadarbībā ar grāmatvedi svarīga ir atklātība un pieejamība.
  • Uzņēmums aug, bet grāmatvedība neaug līdzi. Pie lielāka darījumu apjoma nepieciešama profesionāla, strukturēta pieeja.

Mūsu pieredze: gada nogale kā aktīvākais laiks

Katru gadu gada nogalē pie mums vēršas jauni klienti ar vēlmi sakārtot grāmatvedību un konsultēt gada pārskatu sagatavošanā.
Šis periods tradicionāli ir visaktīvākais — uzņēmumi izvērtē savu situāciju un vēlas būt droši, ka viss būs korekti un savlaicīgi.

Mēs vēlamies uzsvērt, ka arī ja jūsu uzņēmums nav mūsu pastāvīgais klients, jūs vienmēr varat vērsties pie mums ar jautājumiem saistībā ar gada pārskata sagatavošanu.

Ārpakalpojuma grāmatvedības priekšrocības

Sadarbība ar profesionālu ārpakalpojuma grāmatvedi sniedz vairāk nekā tikai precīzas atskaites.
Tā nozīmē drošību, laika ekonomiju un pārliecību, ka finanšu lietas ir kārtībā.

Mūsu klienti novērtē, ka:

  1. Mēs sekojam līdzi normatīvo aktu izmaiņām un nodrošinām, ka viss tiek sagatavots korekti.
  2. Mēs palīdzam ietaupīt laiku, ļaujot uzņēmējiem koncentrēties uz sava biznesa attīstību.
  3. Mēs izmantojam modernus rīkus un automatizāciju, kas padara darbu efektīvāku un samazina kļūdas.
  4. Izmaksas ir skaidras un prognozējamas. Nav nepatīkamu pārsteigumu — viss tiek saskaņots iepriekš.
  5. Mēs sniedzam objektīvu skatījumu uz uzņēmuma finanšu stāvokli un ieteikumus uzlabojumiem.

Kā notiek pāreja uz ārpakalpojuma grāmatvedību

Pārejas process ir pārdomāts un drošs:

  1. Izvērtējam esošo situāciju – pārskatām dokumentus un grāmatvedības datus.
  2. Droši pārņemam informāciju, nodrošinot nepārtrauktu datu aizsardzību.
  3. Sakārtojam procesus un ieviešam ērtu, skaidru sadarbības kārtību.
  4. Uzsākam regulāru darbu – nodrošinām atbalstu, pārskatus un konsultācijas pēc vajadzības.

Ja sadarbību uzsākam gada nogalē, mēs bieži vien palīdzam un konsultējam arī sagatavot gada pārskatu, lai jauno gadu varētu sākt ar sakārtotu finanšu pamatu.

Gada nogale ir laiks, kad sakārtojot finanšu jautājumus, varam sev nodrošināt mierīgu sākumu jaunajam gadam.
Ja jūtat, ka grāmatvedības procesi rada lieku slodzi vai nav pietiekami caurspīdīgi, mēs esam gatavi palīdzēt.

👉 Sazinieties ar mums, pat ja vēl neesat mūsu pastāvīgais klients — mēs palīdzēsim atbildēt uz jautājumiem saistībā ar gada pārskatu vai izvērtēsim, kā vislabāk sakārtot jūsu grāmatvedību.
Kopā mēs parūpēsimies, lai nākamais gads sāktos stabili, sakārtoti un ar pārliecību.

Jānis Mirķis
Oceans izpilddirektors

Sazinieties ar mums

Mēs Jums atbildēsim Jums ērtā laikā